Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

PROJEKT "KOLOROWE EMOCJE GUCIA" jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. Na podstawie dotychczasowego doświadczenia zauważyłyśmy, że dzieci borykają się ze sporymi problemami związanymi z właściwym radzeniem sobie z emocjami i ich akceptacją. Niniejszy PROJEKT ma na celu ułatwienie im pokonania tych trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie z wykorzystywaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii.

Podstawowym założeniem jest rozwój świadomości własnych emocji, umiejętności radzenia sobie z nimi, a także zdolności dostrzegania emocji u innych, które przyczyniają się do rozwijania pozytywnych relacji społecznych, a także wpływają na jakość życia. Jeśli zależy nam by z dzieci wyrośli dobrze
funkcjonujący dorośli, konieczne jest wspieranie ich rozwoju emocjonalnego. Umiejętność panowania nad emocjami może wpływać na radzenie sobie z trudnościami życia codziennego, w każdym wieku.

Celem projektu jest innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie dzieci we wspólne działania. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę.

CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
-Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci;
-Zwiększenie świadomości dzieci na temat emocji;
-Wspieranie rozwoju społeczno – emocjonalnego.

CELE OGÓLNE I SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
-Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
-Rozwijanie zdolności empatii, umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób;
-Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami;
-Kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów;
-Wspomaganie rozwoju pozytywnych zachowań społecznych;
-Kształtowanie poczucia własnej wartości i silnej osobowości;
-Rozwijanie słownictwa określającego różne stany emocjonalne i uczuciowe np.: zadowolenie, smutek, szczęście, złość, przykrość, odwaga, zdziwienie itp.;
-Umiejętność nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z innymi;
-Kształtowanie prospołecznych postaw, eliminowanie aspołecznych zachowań,
-Zachęcanie dzieci do samodzielnego sięgania po literaturę,
-Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych wśród najmłodszych
-Zachęcanie do aktywności poprzez wykonywanie różnorodnych zadań,
-Kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej,
-Wspieranie nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych,
-Stwarzanie możliwości ogólnego rozwoju dla dzieci i nauczycieli.

W projekcie bierze udział grupa IV oraz grupa VI.