Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Terapia pedagogiczna, zwana również zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi, to specjalistyczne działania mające na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Zaburzenia te koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływania specjalistyczne o charakterze psychologiczno – pedagogicznym. Jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka. Brak osiągnięć w nauce, częste niepowodzenia zazwyczaj wiążą się z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu i innych czynnościach szkolnych. Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. Wpływa za pomocą środków pedagogicznych (wychowawczych i dydaktycznych) na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się, mające na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji.

Zajęcia terapii pedagogicznej w naszym przedszkolu prowadzi
mgr Joanna Mendrok – nauczyciel terapeuta

Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu w grupach do 5 osób.

Terapią pedagogiczną mogą być objęte dzieci, które wykazują:
– zaburzenia percepcji wzrokowej,
– zaburzenia percepcji słuchowej,
– opóźnienia i zakłócenia rozwoju ruchowego, w tym procesu lateralizacji,
– zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych,
– zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– zaburzenia manualno-grafomotoryczne,
– specyficzne trudności matematyczne w tym zaburzenia w orientacji przestrzennej,
– specyficzne trudności w przygotowaniu do czytania i pisania.