Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

                     Mowa jest bardzo ważnym czynnikiem w regulacji stosunków człowieka z otoczeniem. Umiejętność sprawnego mówienia we współczesnym życiu jest szczególnie ważna. Wszelkie, nawet niezbyt rażące wady wymowy mogą w sposób istotny wpływać negatywnie na losy dzisiejszych ludzi. Poprawne posługiwanie się językiem jest dla każdego niezmiernie istotne, ponieważ stanowi warunek pełnego uczestnictwa w życiu społecznym. Na prawidłowy rozwój dziecka składa się nie tylko harmonijny rozwój fizyczny i psychiczny, lecz także odpowiedni rozwój mowy. Język umożliwia pełniejszy kontakt z otoczeniem i tym samym pozwala na zaspokojenie wielu potrzeb psychicznych.

CELE PROJEKTU: 

Wspomaganie edukacji językowej dziecka, rozbudzanie aktywności słownej, rozwijanie sprawności związanych z komunikacją językową. 

Usprawnianie narządów mowy oraz aktywności językowej poprzez ćwiczenia logorytmiczne: słowne, muzyczne, sensoryczne oraz ruchowe. - Wspieranie rozwoju dzieci poprzez zaangażowanie zmysłów konstruktywną zabawą.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

- usprawnianie narządów mowy

- doskonalenie umiejętności prawidłowego oddychania

- wydłużanie fazy wydechowej

- rozwijanie współpracy układów oddechowego, artykulacyjnego, fonacyjnego

- rozwijanie umiejętności posługiwania się pozawerbalnymi składnikami wypowiedzi: mimiki, gestów,

- rozwijanie umiejętności posługiwania się odpowiednim rytmem, intonacją i wysokością głosu podczas wypowiedzi

- zniwelowanie błędów i wad wymowy

- wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu

- budzenie ciekawości poznawczej dziecka